Al voordat de nieuwe Defender werd geïntroduceerd, gingen er geruchten over een aanstaande pick-up op basis van de nieuwe Defender, maar bij Land Rover wilden ze er niks over horen. Toch liet Land Rover weten, dat er geen structurele problemen zijn bij het gebruik van het D7x platform om een pick-up te bouwen. Hoewel pick-ups traditioneel een eigen chassis hebben, zou de monocoque constructie geen punt zijn; de Honda Ridgeline, de aanstaande Ford Maverick pick-up en de Hyundai Santa Cruz hebben eveneens een monocoque.

Een Defender pick-up zou qua motorisering kunnen worden uitgerust met een plug-in hybride aandrijflijn, met een 3.0 liter zes cilinder hybride, met een 2.0 liter vier cilinder turbo, of een zes cilinder diesel. Daarnaast heeft Land Rover nog een V8 optie in ontwikkeling.

Tot nu toe had Land Rover plannen in de richting van een Defender pick-up categorisch afgewezen, maar er schijnt een kentering in de gedachtenwereld  bij de mensen in Solihull aanwezig. Nick Collins, uitvoerend baas van het voertuigprogramma bij Jaguar Land Rover, heeft zich laten ontvallen, dat er wel degelijk sprake lijkt van ‘vraag uit de markt’. Bovendien schijnen er ‘geen structurele beperkingen’ voor de bouw ervan te zijn. ‘We hebben altijd gezegd, dat de Defender een familie zou zijn’, aldus Collins.