Want vergeet niet, dat de Chiron van oorsprong en met hulp van de aerodynamica zo dicht mogelijk op het asfalt moet liggen om hoge snelheden te bereiken. Maar Rafal Czaniecki, industrieel designer in Shenzhen in China, wilde weleens iets anders en bedacht daarom de Chiron Terracross met als enige doel de realiteit belachelijk te maken. Het idee achter de auto is twee geheel verschillende categoriën auto’s te maken vanuit hetzelfde product: een supersnelle superauto en een high-riding super 4×4’s.

Het enige dat op het oog is gebleven, zoals het was, is de oorspronkelijke vormgeving van de Chiron. Verder is zowat alle anders! Zo zijn er nieuwe wielen, omkleed door nieuw, speciaal off-road rubber en de Chiron is ook aardig wat hoger gezet, dan wat ie was. Uiteraard zijn de wielkasten aangepast en zijn er forse spatbordverbreders gemonteerd.

Op het dak zie je een dakdrager met LED verlichting, LED’s die je ook in de kop- en achterlichten terugziet. Zoals de trapeziumvormige spatbordverbreders, zie je diezelfde vormgeving terug in het profiel van de banden en in de uitlaatpijpen. Een reservewiel is op de motorkap achterop gemonteerd.

Czaniecki monteerde in plaats van spiegels ‘digitale scanners’, opdat de auto het terrein voor zich kan scannen. Een grote protectiebar beschermt de voorkant en het dak van de Chiron Terracross.