Het plan was om redelijk snel door Frankrijk te rijden, maar uiteindelijk hebben we er toch een maand over gedaan om in Spanje te komen. Normandië en de prachtige ruige kust van Bretagne hebben ons aangenaam verrast. Toen we op het kleine schiereiland Crozon net terug in de auto zaten na wat boodschappen te hebben gehaald, werd er door een Fransman opeens op het raam geklopt! Het bleek een fervent Land Rover liefhebber te zijn, die onze auto herkende, doordat hij ons op Instagram volgde. Na een kort gesprek en het uitwisselen van telefoonnummers spraken we ’s avonds af om ook zijn Land Rover te bekijken, een hele bijzondere. Hij was net klaar met het ombouwen van zijn 130 tot ’station-wagon’ inclusief Dormobile hefdak, wat er dus uitziet als een 110, maar dan een halve meter langer! Een aantal weken later zou hij naar zijn broer in Zuid-Frankrijk gaan, ook Land Rover fanaat en -eigenaar en hebben we dus opnieuw afgesproken en daar een aantal dagen samen langs de kust gereden en gekampeerd. Omdat het enigszins op de route lag en we wat spullen nodig hadden, zijn we gestopt bij het hoofdkantoor van de Franse 4×4 specialist ’Euro4x4parts’. Hier vertelden we over onze reis en raadden ze ons aan om een sponsorship aanvraag te doen bij het management. Enkele weken later kregen we bericht, dat ze graag deel van onze reis wilden uitmaken en ze ons een budget toekenden om onderdelen te bestellen! Geweldig nieuws en een zeer nuttige bijdrage aan ons avontuur! Het was inmiddels hoogzomer en overal gigantisch druk met toeristen, dus na nog een aantal stops in de bekende surfmekka’s zijn we begin augustus via Port de Larrau, een indrukwekkende bergpas, Spanje binnengereden. Hier konden we dan eindelijk onze Land Rover gaan testen op het ruigere terrein van de Pyreneeën!
Lees het gehele artikel in de nieuwe uitgave van 4WD Magazine, te bestellen via de link.