Het onoverwinnelijke karakter van de Toyota Hilux manifesteerde zich bijvoorbeeld in 2019 tijdens de Dakar Rally, een rally die bekendstaat als de zwaarste ter wereld. De Toyota Hilux van Toyota GAZOO Racing finishte als eerste waarmee de pick-up andermaal zijn onverslaanbare terreincapaciteiten bewees. Om deze karaktereigenschap te benadrukken, introduceert Toyota de Hilux Invincible, een extra complete topversie met vierwielaandrijving, verkrijgbaar als Xtra Cabine en Dubbele Cabine.

Toyota Hilux Invincible: exclusief design

De prijzen van de nieuwe Toyota Hilux Invincible beginnen bij 35.395 euro, excl. btw en bpm. Voor dat geld krijgt de koper de nieuwe 2,8-liter dieselmotor met turbo en intercooler en een maximaal koppel van 500 Nm. De prestaties liegen er niet om: een laadvermogen van 1.110 kg, een maximaal trekgewicht van meer dan 3.000 kilogram en altijd vierwielaangedreven. De Hilux Invincible is te herkennen aan zijn grille, bumpers en lichtmetalen wielen met een exclusief design.

Nog meer presence

Toyota heeft de voorzijde van de vernieuwde Hilux opnieuw vormgegeven. De krachtigere look die het resultaat is, geeft de pick-up nog meer presence. Het interieur is uitgerust met een nieuw infotainmentsysteem met een groot en intuïtief te bedienen 8-inch touchscreen in kleur. Apple CarPlay1 en Android Auto2 maken voortaan deel uit van de multimediamogelijkheden. Klanten kunnen de Hilux dankzij een breed aanbod aan accessoires afstemmen op hun behoefte. Voorbeelden zijn een aluminium tonneau cover (incl. rollbar), een verschuifbare laadvloer en een bagagebox in de laadbak.

Ongeëvenaarde offroad prestaties

De Toyota Hilux is een van de weinige pick-ups die op een ladderchassis staat; onmisbaar voor extreme terreincapaciteiten zoals die in de Dakar Rally voorkomen. Het comfort en de rijeigenschappen zijn verder verbeterd dankzij de geperfectioneerde wielophanging en stuurbekrachtigingssystemen. De ophanging profiteert van een verbeterde afstelling van de voorste en achterste schokdempers, verbeterde bladveren en nieuwe ophangingsbussen voor een optimale demping op slecht wegdek met hobbels en kuilen. De reeds ongeëvenaarde offroad-mogelijkheden van de Hilux zijn niet alleen verbeterd door de nieuwe elektronische functie die het effect van een mechanisch sperdifferentieel nabootst, maar ook dankzij het verlaagde stationair toerental van 850 naar 680 t/min, de verbeterde afstelling van het gaspedaal voor meer controle, een verbeterd VSC-systeem en een nieuw Tyre Angle Monitorsysteem. Zo heeft de Toytoa Hilux een nog betere grip gekregen buiten de gebaande paden en de grootste bodemvrijheid met 293 mm en een doorwaaddiepte van 700 mm.

De vernieuwde Toyota Hilux (2WD en 4WD) is per direct te bestellen.

1 Apple CarPlay is een handelsmerk van Apple Inc., geregistreerd in de VS en andere landen
2 Android is een handelsmerk van Google LLC, Android Auto is op dit moment in Nederland nog niet beschikbaar

– Persbericht

Toyota Hilux