[vc_row][vc_column][vc_column_text]Ze reden elke meter en finishten elke dag. Alleen bleek het niet toegestaan op drie wielen op de openbare weg te worden gesleept. Daarvoor kregen Tim en Tom Coronel zoveel straftijd dat het klassement niet meer telde. Tom is er aan de finish van de laatste etappe, waarin ze als dertigste finishten, nog een beetje ziek van. “Ik ben wel van de competitie en de prestatie en we zaten er heel goed bij”, zegt hij. “We reden zo rond plaats 15 en de twee dagen ellende die we hebben gehad na de koprol hadden misschien wel tijd gekost, maar we zijn nooit in grote problemen geweest en de auto heeft het prima gedaan.”
De achtste etappe stond bol van de vervolgschade van de koprol en op de rustdag moest als gevolg daarvan de motor worden vervangen, met nog meer straftijd tot gevolg. “Als je niet meer in de competitie meedoet, dan ga je alleen nog voor de finish”, verklaarde Tom. “Dat we die hebben bereikt, is een mooie mijlpaal. Als je goed gaat kijken en ziet hoeveel auto’s en trucks nog wel rijden, maar niet voor het klassement, begrijp je wat een heftige Dakar dit is geweest.”
Na de rustdag zijn Tim en Tom in overlevingsmodus gegaan, zoals Tim het noemt. “Dan telt alleen uitrijden nog. Ik ben blij dat we dat wel hebben kunnen doen. We hebben nauwelijks problemen met de auto gehad en het zit er dus gewoon in. De laatste dagen waren ook supermooi, met heel bijzondere landschappen.” “We hebben mooie dingen gezien en zijn serieus in het diepe gegooid”, vult Tom aan. “En het was weer een heel mooi avontuur met mijn broertje.”[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”35453,35454″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_video link=”https://youtu.be/PMTmZDAY3aQ” align=”right”][/vc_column][/vc_row]