[vc_row][vc_column][vc_column_text]

OP AUTOSALON VAN PARIJS ONTHULT JEEP® DE GEHEEL NIEUWE EN VOLLEDIG ELEKTRISCHE AVENGER DIE ALS ZEER COMPLEET UITGERUSTE EN GELIMITEERDE 1ST EDITION VERKRIJGBAAR IS VANAF €40.500

• Jeep® onthult de Avenger, het eerste volledig elektrische, emissievrije en compacte SUV-model met puur Jeep‑DNA (BEV)
• Nieuwe volledig elektrische aandrijflijn combineert 400-volt elektromotor (115 kW (156 pk) vermogen en 260 Nm koppel) met 54 kWh batterij
• Actieradius tot 400 km (WLTP), zelfs tot 550 km in de stad
• De Avenger is het eerste model van een geheel nieuw modellengamma van BEV’s van Jeep voor Europa
• Jeep wil voor 2025 vier volledig nieuwe en elektrische modellen in Europa introduceren en wereldwijd dé toonaangevende fabrikant van elektrische SUV’s worden
• Vanaf vandaag kunnen klanten zich online aanmelden voor de nieuwe Jeep Avenger 1st Edition, een zeer compleet uitgeruste en in oplage gelimiteerde versie die verkrijgbaar is vanaf €40.500

“De nieuwe Jeep Avenger is een mijlpaal voor het merk. Het is het eerste model in ons nieuwe gamma van geheel nieuwe, volledig elektrische auto’s die we in Europa gaan introduceren”, zegt Christian Meunier, Jeep brand CEO. “De Avenger bezit alle kwaliteiten die we van een Jeep verwachten en hij heeft het juiste formaat voor Europa. Op de autosalon van Parijs laat Jeep zien dat de Avenger een geweldig, volledig elektrisch alternatief is voor de huidige spelers in het B‑SUV-segment.”

Geheel nieuwe, volledig elektrische aandrijflijn

Jeep rust de Avenger uit met een elektrische aandrijflijn van de volgende generatie, die een nieuwe elektromotor en een nieuw accupakket omvat. Dankzij het hoge vermogen en de grote trekkracht van de motor in combinatie met de specifiek afgestemde aandrijflijn biedt de Avenger compromisloos rijplezier, zowel op gebaande wegen als daarbuiten.

De nieuwe elektrische 400 volt aandrijflijn wordt gemaakt door Emotors, een joint venture van Stellantis en Nidec Leroy-Somer Holding – een Franse producent van elektromotoren. Het vermogen is 115 kW (156 pk) en het koppel 260 Nm.

De nieuwe 54 kWh batterij, die Stellantis zelf produceert, heeft een hoge energiedichtheid en een uitstekende verhouding van nominale en benutbare capaciteit. De batterij is opgebouwd uit 17 modules en 102 cellen. De NMC 811 lithium-ionbatterij (waarvan de kathode bestaat uit 80 procent nikkel, 10 procent mangaan en 10 procent kobalt, vandaar NMC 8:1:1) biedt een actieradius tot 400 km volgens de WLTP gecombineerde testcyclus en zelfs tot 550 km in de stad volgens de WLTP-stadscyclus.

De batterij is getest over meer dan 2 miljoen kilometer, is compact, neemt dus weinig interieurruimte in en heeft een plaats gekregen onder de zitplaatsen voorin en achterin en onder de middentunnel. Hij is goed beschermd door de bodembeschermplaten onder de auto en dankzij de riante bodemvrijheid.

Het opladen van de batterij kan met een 100 kW Mode 4 laadkabel aan een openbaar snellaadpunt (DC, gelijkstroom). Drie minuten laden is genoeg voor 30 kilometer actieradius. 24 minuten laden aan hetzelfde laadpunt is voldoende op de batterij op te laden van 20 tot 80 procent van de batterijcapaciteit. Met een 11 kW Mode 3-laadkabel voor wisselstroom (AC) aan een Wallbox thuis of aan een openbaar laadstation is het mogelijk om de batterij volledig (van 0 tot 100 procent) op te laden in 5,5 uur.

Terreincapaciteiten

Een belangrijke pijler onder een Jeep SUV wordt gevormd door de terreincapaciteiten. Die is nu echter op een meer ecologische manier benaderd met de toepassing van Jeeps 4xe plug-intechnologie en de volledig elektrische aandrijflijnen.

De Avenger is de eerste voorwielaangedreven Jeep die standaard is uitgerust met Selec Terrain en Hill Descent Control. Deze systemen maken de Avenger met de indrukwekkende aan- en afrijhoek en zijn riante bodemvrijheid tot de maatstaf in zijn segment.

Het Selec Terrain-systeem biedt zes instellingen: ‘Normal’ voor de gewone dagelijkse ritten, ‘Eco’ om de actieradius zo groot mogelijk te maken, ‘Sport’ voor extra rijplezier, ‘Snow’ voor maximale grip op gladde wegen, ‘Mud’ om de prestaties in onverhard, modderig terrein te optimaliseren en de tractie te verhogen en ‘Sand’ om het risico om vast te raken in het zand te beperken.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”34657,34658,34659,34660,34663″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row]