Ares Designs werkte sowieso de hutsen en butsen in het aluminium plaatwerk weg en ook zichtbare bouten en moeren, klinknagels e.d. verdwenen, waardoor de auto er stukken strakker uitziet! Hier en daar werd koolstofvezel beplating gebruikt en er kwamen ronde LED koplampen, nieuwe ronde LED achterlichten en knipperlicht in de zijspiegels. Ook de grille is van koolstofvezel. Verder monteerde Ares Designs grotere zij-achterruiten en een panormadak. Ook werd gekozen voor 18 inch wielen.
In het interieur veel leder en koolstofvezel, een nieuw infotainment systeem met Apple CarPlay en Android Auto, maar ook opgewaardeerde airco en elektrische zijramen. Ga je achter het stuur zitten, dan heb je geen sleutel meer nodig om weg te kunnen rijden. Er is nu een start-/stopknop. Daarmee start je geen dieseltje, maar een 4.8 liter V8 van 282 pk/210 kW/440Nm, die is gekoppeld aan een zestraps automaat. Om dat geweld de baas te kunnen werden de assen en kruisstukken verzwaard uitgevoerd. Tevens werd een elektronisch aan te passen vering/demping gemonteerd. Bovendien werden zwaardere remmen van APRacing gemonteerd. De Defender heeft daarnaast een 1.4 inch (35 mm) liftkit meegekregen.
Overigens moet je de auto bestellen, waarna er drie maanden overheen gaan, voordat je ‘m geleverd krijgt. Wat je ervoor moet betalen, is (ons) niet bekend.