Zoals de meesten van onze lezers inmiddels weten, maakte ik mijn allereerste reportage bij Van Gent in Ede, want waar kon ik nou als eerste het beste leren om mijn eerste ervaring op te doen? Daar dus. En wat vind ik het nou superleuk om bijna twee jaar later weer zelf in een Toyota te mogen rijden. Met dank aan Toyota van Gent Veenendaal. 

Twee jaar geleden was ik een groentje, een groentje in de 4WD-wereld. Ik kwam net kijken, ook al dacht ik, dat ik al wel aardig kon rijden. Maar niets was minder waar. Een 4×4 is echt anders rijden dan een ‘gewone auto’.
Nu zijn we twee jaar verder en inmiddels kan ik één keer een groentje afhalen van toen. Maar die andere blijven nog wel even staan, want ik ben nog lang niet zo ver als de andere redactieleden. Wel eerlijk blijven!

Genieten

Na de sleuteloverdracht vertrek ik op mijn gemak naar een locatie buiten Veenendaal. Ja, ik moet er een stukje voor rijden, maar dat vind ik niet erg. Mijn inmiddels opkomende ervaring leert, dat je auto’s niet in één uur kan testen en gelukkig krijg ik deze HiLux wat langer.

Wat bij deze stoere auto vooral opvalt, is het comfort. Kijk, er komt natuurlijk wel wat auto aan en de buitenkant is wel degelijk stoer. Kijk maar eens naar de strakke lijnen. Het mooie neusje met de chromen afwerking. Persoonlijk ben ik erg blij, dat de HiLux nog niet te veel vormen heeft. Mag ik dat zeggen als vrouw zijnde? Ja, ik vind van wel. Want sommige modellen moeten lekker stoer blijven. En op deze manier blijft de HiLux dat voor mij.

Uitvoering

De nieuwe Toyota Hilux  is er in meerdere uitvoeringen. Behalve op de zakelijke richten ze zich ook op de groeiende vrijetijdsmarkt in Europa. Zo is er nu de Invincible uitvoering, die klanten een op maat gesneden styling en een eersteklas uitrustingsniveau biedt, zonder concessies te doen aan de robuustheid en legendarische kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid. Sinds de lancering in 1968 bewees de Toyota HiLux keer op keer zijn onoverwinnelijkheid: op de Noordpool, op IJslandse vulkanen en op Antarctica, maar ook de overwinning in de Dakar Rally in 2019 smaakte zoet. Het ladderchassis is nog stijver en er is een nieuwe en efficiëntere dieselmotor ontwikkeld.

Zo heeft een tank inhoud van 80 liter en met een gemiddeld verbruik van +/-  9.3l/100 km (ja, dit is alles bij elkaar en dan gedeeld door, dan kom je op dit getal uit), is 204 pk sterk, het geluid is een kleine 71 DB, nou, dit kan niet anders dan extra genieten worden voor mij.
Kortom de ideale pick-up voor de echte liefhebber. Hier moet je hart sneller van gaan kloppen.

Bedankt Toyota van Gent voor alles!

Toyota