Dacia is liefhebber van het buitenleven en introduceert de nieuwe uitvoering Extreme voor de Spring, Sandero Stepway, Jogger en Duster. Daarnaast is de nieuwe ELECTRIC 65-elektromotor exclusief beschikbaar voor de Spring Extreme en is de Jogger leverbaar met het ingenieuze Sleep Pack.

  • Zoals aangekondigd in het strategisch plan Renaulution gaat Dacia verder met het veroveren van nieuw terrein en nieuwe klanten
  • Met de uitvoering Extreme is Dacia nog meer het robuuste merk voor outdoor-liefhebbers
  • Het design van de Extreme-uitvoering verwijst met nieuwe materialen en innovatieve functies subtiel naar het buitenleven
  • Voor optimale tractie op elke ondergrond zijn de Sandero Stepway Extreme en Jogger Extreme standaard uitgerust met Extended Grip
  • Met het ingenieuze Sleep Pack is de Jogger in slechts enkele minuten om te toveren tot een slaapkamer, zodat avontuurlijke klanten ‘s avonds niet per se naar huis hoeven
  • Exclusief voor de Dacia Spring Extreme: de nieuwe, krachtigere ELECTRIC 65-elektromotor

 

Het strategisch plan Renaulution, dat Luca de Meo (CEO van Renault Group) begin 2021 presenteerde, geeft duidelijk de richting aan die Dacia is ingeslagen: grenzen verleggen en gebruikmaken van het succes van de afgelopen vijftien jaar, op basis van de erkende kwaliteiten van het merk en de opvallend moderne aantrekkingskracht van zijn auto’s.

De afgelopen twee jaar heeft Dacia de strategie van Renaulution nauwgezet uitgevoerd. Eerst door de introductie van de Bigster Concept als voorbode dat Dacia het C-segment van de automarkt betreedt. In 2022 illustreerde Dacia zijn positie als modern en uniek automerk met zijn nieuwe merkidentiteit. Vervolgens presenteerde het de nieuwe merkwaarden. De drie waarden – ‘essentieel en cool’, ‘robuust en outdoor’ en ‘eco-smart: betaalbaar en ecologisch’ – geven de richting aan die Dacia inslaat aan het begin van het nieuwe hoofdstuk in zijn geschiedenis.

DACIA GAAT ‘EXTREME’, MAAR BLIJFT TROUW AAN ZIJN MERKWAARDEN

De introductie van de Extreme-uitvoering is onderdeel van de strategie van Dacia om steeds verder de grenzen te verleggen op het gebied van design, maar wel trouw te blijven aan zijn merkwaarden. Met de uitvoering Extreme benadrukt het merk nogmaals dat het hét robuuste merk voor outdoor-liefhebbers is – niet alleen op het gebied van design, maar ook door typische handigheidjes van Dacia, zonder dat dat ten koste gaat van de begrippen essentieel, cool, betaalbaar en ecologisch verantwoord.

De Extreme is de nieuwe topuitvoering in het gamma van Dacia, die nieuwe klanten aanspreekt die nog meer willen genieten van het buitenleven. Deze uitvoering voldoet ook aan de wensen van veel bestaande klanten die meer outdoor willen genieten, terwijl die beantwoordt aan de wensen van de meeste Dacia klanten, aangezien 70% kiest voor de meest complete uitvoeringen.