Dit keer geen Amerikaanse neus, maar een frontstuur pick-up met een uitschuiflaadbak, waarmee je de auto kunt verlengen van 1.8 tot 2.4 meter. Ook zijn er zogenaamde ‘cargo dividers’, waarmee je de lading in de laadbak gecontroleerd kunt vervoeren. Verder zijn er ‘flip-down tables’ aan beide zijkanten, die als werkbank kunnen fungeren. Daarnaast zijn er side-steps, waardoor je makkelijker bij de lading in de laadbak kunt. Mocht je laadruimte tekort komen, of een daktent willen gebruiken, dan is er een dakrek beschikbaar, waar je je daktent makkelijk op kwijt kunt. De Canoo elektrische pick-up is er met single- en dual-motor configuratie. Die laatste heeft sowieso all-wheel-drive, meer dan 600 pk en dik 740 Nm. De batterijen zijn goed voor een actie-radius van 320 kilometer, al zal dat minder zijn als ie volledig beladen is (ruim 800 kg). De Canoo pick-up staat op 18 inch wielen met 265/60/R18 banden. Beloofd worden verder onder andere nog ‘steer-by-wire’ en ‘brake-by-wire’.
De eerste afleveringen van de Canoo zullen op z’n vroegst in 2023 plaatsvinden, maar als je wilt, kun je al pre-orderen, ook al is er qua prijs nog niks bekend!