Ook sneeuw en ijs konden de energie van de Grecale niet beteugelen. Tijdens deze missie werden de prototypen getest en gefinetuned op het gebied van een koude start en de driveability bij extreme temperaturen. Daarbij beoordeelden de engineers van Maserati de rijdynamiek van de auto op wisselende ondergronden – asfalt, sneeuw en ijs -, en het behoud van het comfort in de auto onder alle weerscondities, uiteenlopend van een paar graden boven nul tot zelfs -30°C in Lapland.
Tevens testte Maserati de Grecale-prototypen in Zweden om de tractie en onder- en overstuur in de verschillende rijmodi te finetunen, en probeerden de engineers diverse maten en typen wielen uit, voor de fijnafstelling van de rijstanden.
Zelfs onder extreme condities onderstreepte de Grecale zijn dynamische inborst op handlingcircuits met weinig grip. Daarnaast voltooide hij sessies op high-performance testbanen, instuurplatforms en veeleisende circuits met bochten, hellingen, lange rechte stukken en afdalingen, op besneeuwde of ijzige ondergronden.