“Het is heel bijzonder dat we voor de twaalfde keer op rij de Ichiban European Customer Recommendation Award in ontvangst hebben mogen nemen”, zegt Gilbert van Gent van Toyota Van Gent. “Wij zijn al veertig jaar Toyota dealer en gaan net een stap verder in onze persoonlijke benadering. Klanttevredenheid zit echt in het DNA van ons bedrijf. Iedereen zet zich iedere dag opnieuw weer voor de volle honderd procent in en zorgt ervoor dat iedereen met een glimlach hier de deur uitloopt. Dat dit op deze manier voor de twaalfde keer op rij deze prestigieuze Award oplevert, is opnieuw een bevestiging dat we hier iedere dag opnieuw in slagen.”
Runner up
“We zijn erg blij dat we bij de Ichiban European Customer Recommendation Awards de Runner up prijs hebben mogen ontvangen”, zegt Stefan van Ekris van Toyota Van Ekris. “We staan als familiebedrijf al sinds 1912 iedere dag klaar voor onze klanten en het is goed om te zien dat de klant dit ook erg waardeert. Toyota dealers staan bekend om hun goede service en deze prijs laat zien dat die reputatie terecht is”.
De klant staat voorop
De Ichiban European Customer Recommendation Award wordt elk jaar uitgereikt aan de Toyota dealer die uitblinkt in klantbeleving. ‘Customer First’ is nauw verweven in het DNA van Toyota. In totaal worden er meer dan 2.300 Toyota dealers uit 33 Europese landen beoordeeld op klantervaring en bedrijfsresultaten. Daarbij worden er 45 verschillende prijzen uitgereikt.
‘Okyakusama Ichiban’
Ichiban is afgeleid van het Japanse woord ‘Okyakusama Ichiban’, dat vrij vertaald ‘de klant staat voorop’ betekent. Ichiban betekent ‘beste’ of ‘eerste’. Daarom sluit deze naam perfect aan bij de wereldwijde strategie van Toyota, waarbij de Toyota rijder altijd centraal staat.
– Persbericht