[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Met het groeiende vertrouwen, keerde ook het ritme terug en ging het tempo omhoog. “Het was weer wennen”, geeft ook Tim aan. “Het was ook wel mooi om te merken hoe we beiden het vertrouwen terugkregen. Het tempo werd hoger en Tom begon scherper te navigeren, waardoor ik ook weer beter kon inschatten wat ik kon. Dat liep samen op.”

De wedstrijdproef van 359 kilometer was gevarieerd, maar ook grillig, met op ongeveer 130 kilometer een stuk modder. “Heftig!”, aldus Tom. “Daar stonden auto’s vast. We zagen een helikopter staan, dus we wisten dat het daar hard was. We zijn er vol gas overheen gegaan.” “Even dacht ik dat ik het niet zou halen”, vult Tim aan. “Maar ik zag een droog stukje en daar ben ik vol op af gegaan.” Het ruige terrein in het middendeel deed Tom denken aan een maanlandschap. “Maar dan erger, met veel stenen en valleys waar je doorheen moest.”

De snelle paden in het laatste deel van de etappe vormden geen probleem. Aan de finish bleek dat de broers de achttiende tijd te hebben opgeleverd – de beste klassering deze Dakar. In de uitslag is dat helaas niet terug te zien, omdat de broers er meteen 50 uur straftijd bij kregen, onder meer vanwege het wisselen van de motor. Voor het klassement waren ze toch al kansloos.

“Het is fijn om weer lekker te kunnen rijden”, zegt Tom. “Bij de neutralisatie hebben we maar 3 minuten, maar ik ben toch even om de auto heen gelopen om te kijken of alles in orde was. Helemaal perfect!” Ook Tim is te spreken over de Century, die op de rustdag zo ongeveer compleet nieuw is opgebouwd. “Wauw! Wat een geweldig werk hebben de monteurs geleverd”, aldus Tim. “De auto is echt super.”

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_video link=”https://youtu.be/jhUgWWC0BKY” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”35344,35343,35342″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row]