Mede dankzij dat Allgrip auto blijf je on- en off-road veilig en comfortabel rijden. Ook onder moeilijker en slechte weersomstandigheden, of op onverhard terrein. Het voordeel van dit systeem is, zodra het systeem merkt dat de voorste twee wielen hun grip op de ondergrond verliezen, de aandrijving automatisch naar alle vier de wielen wordt verdeeld. Dus geen zorgen bij het wisselvallige weer hier in Nederland. De auto doet het werk. En onthoudt: het 4×4 systeem voorkomt onderstuur in de bochten op glad wegdek en zorgt er dan automatisch weer voor, dat hij het stabiele weggedrag heeft, dat jij graag wilt en verwacht. Kortom, voor ons de ideale mogelijkheid en natuurlijk de gelegenheid om eens te gaan proefrijden.
Tekst loopt verder onder de foto.
Opvallend!
Ik meld mij keurig op de afgesproken tijd en na de sleuteloverdracht mag ik dan op pad. En ze hebben niet gelogen bij Suzuki, want het stoere design van de auto lacht je toch wel dominant toe! Dit is wel even andere koek dan je gewend bent. Deze update kan wel eens voor de bekende glimlach gaan zorgen!
Wat gelijk opvalt bij het instappen, is dat de auto lekker ruim is. Je zit sowieso niet te dicht op elkaar. Maar alles van de auto zit wel lekker bij elkaar! Best veel op het stuur bijvoorbeeld, maar het is wel precies wat je nodig hebt. Een ontzettend makkelijk bedienbare cruise control ook, waardoor het hybride systeem van Suzuki nog beter kan functioneren en de auto hiermee dus nog zuiniger zal zijn. En je dus meer waar voor je geld krijgt!
En vergeet ook niet, dat je er met z’n vijven in kan en dan hoef je echt niet heel ‘xtra small’ te zijn, want vijf volwassen mensen kunnen prima in deze wagen zitten. En ook langere mensen passen er goed in; hoofd- en beenruimte genoeg!
De Suzuki is aan de buitenkant ook echt flink veranderd, maar wel zo, dat hij mede hierdoor een compleet ander uiterlijk kreeg en hij werd wat stoerder en robuuster.
Overzichtelijk
Wat tijdens het rijden opvalt, is dat het automatisch Allgrip systeem zijn werk zo goed doet, dat je je direct veilig voelt in de S-Cross. Ik wilde weleens kijken, wat hij dan nog meer kan. En dus besluit ik eens een paar onverharde wegen te gaan zoeken, die ik hier in de buurt gelukkig ken. Je voelt het systeem schakelen en rustig betreed ik het terrein. Ik merk, dat behalve ik, ook de auto het wel fijn vind om hier ook even te kunnen gaan off-roaden. En vergeet niet: het systeem raakt niet van slag, he! Ook hier laat de S-Cross overduidelijk zien, dat hij niet zomaar uit het veld te slaan is. Hij zal er alles aan doen om de rust te bewaren. En dat is wel fijn, natuurlijk!
Genoten
Hoe ik ook mijn best doe om misschien iets negatiefs over de S-Cross te gaan bedenken, ik heb oprecht geen idee! Onverharde weg: geen probleem. De verharde weg: alleen maar rust en een veilig gevoel! Snelweg oprijden? Gaat ook uitstekend. Een vlot reactievermogen en een prima wegligging…
Nee, de S-Cross Sx4 voldoet aan alle voorwaarden en zeker voor iemand zoals ik, die als ‘beginner’ met het 4×4 systeem kan worden aangemerkt.
Richard van Suzuki Kroon in Veenendaal bedankt voor de service, de geboden mogelijkheden en het vertrouwen!
Jantine