Steel-IT is de bekende coating met rvs316 deeltjes erin, welke een sluitende rvs beschermlaag in de coating laag creërt en het onderliggende metaal een goede bescherming bieden tegen corrosie en roest. Bij komend voordeel is dat de laag dus geleidend genoeg is om over/doorheen te kunnen lassen, dus bij een snelle reparatie aan je chassis of frame in het terrein hoeft je bij laswerk niet perse eerst het te repareren oppervlak grondig schoon te slijpen of schuren. Daarna bijwerken is ook makkelijk en snel en zal veel minder zichtbaar zijn dan met gewone lak. Je hoeft niet perse met een primer te werken, het kan en mag over blank staal, enkel goed ontvetten en schoonmaken en grof opschuren is voldoende om daarna een paar lagen Steel-It te spuiten.
Het was al leverbaar in Steel Grey (staal grijs) en black (zwart) en nu dus ook in Charcoal grey (antraciet grijs) en bij Custom Offroad op voorraad.
Zie www.customoffroad.eu bel of app met +31(0)619208230 of mail naar info@customoffroad.eu
Prijs verlaging
In een wereld waarin de laatste jaren alle prijzen overal flink verhoogd werden, is het ook wel eens fijn om een mooie prijsverlaging aan te kunnen kondigen, zeker in de doorgaans toch al dure december maand. Sinds jaren levert Custom Offroad de rod ends van Trail-Gear uit de USA, welke van erg goede kwaliteit gebleken zijn, maar helaas door prijsstijgingen in de inkoop, verzendkosten, invoerrechten uiteindelijk erg duur geworden zijn door de jaren heen. Na een zoektocht kunnen we ze nu inkopen rechtstreeks bij een fabrikant (wellicht dezelfde als waar ze eerst ook vandaan kwamen), hierdoor blijven alle maten, materiaal specificaties en breeksterktes gelijk, alleen kan de consumentenprijs flink omlaag. De 3 verschillende maten rod ends zijn hierdoor gemiddeld 27% in consumentenprijs gedaald en de bij behorende misalignment spacers en draadbussen met 9%. Dit alleen al is erg mooi natuurlijk, maar als je optelt wat dit voor een ophanging met bv 2x een 4-link setup betekend, dan is het qua kosten toch wel een flinke prijs besparing. Voor iedere link heb je in principe 2 rod ends nodig, 2×4 linken is 8 linken x 2 rod ends. Dus die 27% besparing per rod end is direct 16 keer door te voeren als je voor en achter een 4-link systeem zou maken. Dus het telt wel aardig op zeg maar. Voor meer info en prijzen kijk op www.customoffroad.eu, bel of app met +31(0)619208230 of mail naar info@customoffroad.eu