De Eletre krijgt 600 pk/447 kW mee en schiet in 3 seconden van 0 naar 100 km/uur. De accucapaciteit is meer dan 100 kW/u, hetgeen ‘m een actieradius biedt van ca 600 km.

Het onderstel is afgeveerd met behulp van luchtvering met ‘active ride height adjustment’. Ook de achterwielen zijn gestuurd en er zijn actieve anti-roll bars.

Aan de voorzijde zijn de lijnen van de Lotus Emira terug te zien. De dagverlichting is aan  de zijkanten van de motorkap te vinden en de koplampen zijn in de grille verwerkt. De grille heeft driehoekige stukken die openen als de motoren, het accupakket of de remmen koeling nodig hebben. Verder heeft de Eletre vier uitklapbare lidar sensoren; twee op het dak, één boven de voorruit en één boven de achterruit. Camera’s als zijspiegels zijn er indien toegestaan. De Eletre kan autonoom rijden.

Het instrumentenpaneel bevindt zich in een dunne strip van 30 mm. Aan passagierskant is een dergelijke strip met andere info, zoals muziekselectie, eventueel te bezoeken interessante zaken, etc. Wel is er een 15.1 inch scherm voor alle nuttige info en een head-up display is standaard.

Lotus zal de Eletre bouwen in een nieuwe fabriek in Wuhan, China. Leveringen beginnen in 2023

lotus eletre ev suv