GMC gaat mee in die trend en kwam met de Canyon OverlandX Off-Road Concept. De auto had in de fabriek al een carrosserielift meegekregen, maar kreeg er ook nog eens 33 inch BFGoodrich Mud Terrein banden bij, die rond 17 inch AEV Crestone wielen waren gelegd.

Tekst loopt door onder de foto.

GMC Canyon AT4 OverlandX

 

 

 

 

 

 

 

Maar GMC deed meer. Zo zijn er treeplanken en beschermplaten, ingebouwde recovery punten aan de voorzijde en een heavy duty voorbumper met ingebouwde lier. In voor- en achteras zitten elektronisch te lokken differentiëlen en een ladesysteem in de pick-up bak.

Met een bodemvrijheid van meer dan 30 cm en een inloophoek van 27,7 graden aan de voorzijde is de OverlandX Off-Road Concept klaar om het terrein in te gaan en als je daarmee eenmaal klaar bent, dan zet je je daktent op waar je dat ook maar wilt en kun je slapen. Verder zien we nog een koelkast, een keukentje, enz.

Vooralsnog is de OverlandX Off-Road niet meer dan een concept, maar wel één om serieus rekening mee te houden, want voordat je het weet, brengt GMC ‘m misschien zomaar op de markt als tegengewicht voor Bronco en Wrangler.