banner

Ford Nederland levert eerste Explorer Plug-In Hybrid af

Ford Nederland levert eerste Explorer Plug-In Hybrid af

Afgelopen zaterdag is de eerste Ford Explorer Plug-In Hybrid in Nederland afgeleverd. Ford-dealer Zeeuw & Zeeuw in Krimpen aan den IJssel had de primeur. Het eerste exemplaar is afgeleverd aan dhr. Bouw, een fervent Explorer-rijder die blij is dat hij zijn nieuwe Amerikaanse Ford nu via de officiële Ford-dealer kon kopen.

Ford-dealer Zeeuw & Zeeuw in Krimpen aan den IJssel had de primeur. Het eerste exemplaar is afgeleverd aan dhr. Bouw, een fervent Explorer-rijder die blij is dat hij zijn nieuwe Amerikaanse Ford nu via de officiële Ford-dealer kon kopen.

De kersverse eigenaar, die een Explorer van de vorige generatie inruilde, had weinig keuze-stress bij het bestellen. De Explorer-prijslijst bevat één ‘fully-loaded’ ST-Line; de enige keuze die hij nog hoefde te maken was de kleur, in dit geval het sportieve Chrome Blue.

De eerste aflevering van de Explorer Plug-In Hybrid markeert de start van Nederlandse carrière van de speciaal voor Europa ontwikkelde geëlektrificeerde versie van Amerika’s bestverkochte SUV. Na de Mustang is de Explorer het tweede iconische model uit de line-up van Ford dat officieel de oceaan oversteekt.

 

Krachtig en efficiënt

De Ford Explorer Plug-In Hybrid combineert een 257 kW (350pk) sterke 3.0-liter V6 EcoBoost benzinemotor met een 74 kW (100pk) sterke elektromotor die samen een systeemvermogen van 336 kW (457pk) en een duizelingwekkend maximumkoppel van 825 Nm produceren. De Explorer Plug-In Hybrid kan tot 48 kilometer* volledig elektrisch rijden en een aanhanger met een geremd gewicht van 2.500 kg trekken. De grote en krachtige plug-in hybride verbruikt gemiddeld 2.9 l/100* km en heeft een lage CO2-uitstoot van 71* g/km.

 

Fully loaded

De grote plug-in hybride van Ford maakt niet alleen indruk met zijn krachtige en efficiënte aandrijflijn, maar ook met zijn riante ruimte voor zeven personen en zijn zeer rijke standaarduitrusting. Alle mogelijk denkbare features en assistentiesystemen die normaliter in dit segment als optie moeten worden bijbesteld, zijn namelijk standaard. De Explorer ST-Line is onder meer voorzien van tienweg elektrisch verstel-, verwarm- en ventileerbare voorstoelen met multicontour-massagefunctie, een 1.000 Watt sterk B&O audiosysteem en een in twee delen te openen panoramadak. Geavanceerd en praktisch zijn de 360o-camera’s die automatisch worden gewassen wanneer ze vuil zijn.

Het bijzonder ruime, comfortabele en tegelijk praktische 7-zits interieur mét grote bagageruimte (tot 2.274 liter) is verder uitgerust met geavanceerde voorzieningen zoals Active Noise Control, het SYNC 3 infotainmentsysteem met uitgebreide connectiviteit en stembediening, een 12.3-inch digitaal instrumentencluster en een verticaal geplaatst 10.1-inch Portrait Touch&Swipe screen.

De nieuwe Ford Explorer Plug-In Hybrid is hier te configureren. Hij is leverbaar vanaf € 77.910.**

 

4WD Magazine lezers zijn uiteraard ook van harte welkom om een proefrit in te plannen bij één van de officiële Ford dealers. Het aanvragen van een proefrit kan via www.ford.nl/handige-links/ik-wil/proefrit-aanvragen.

 


 

Fotobijschrift: Links Vestigingsmanager Zeeuw & Zeeuw Ford Krimpen aan den IJssel dhr. Aldin Osmanovic, rechts de eigenaar van de nieuwe Ford Explorer dhr. Arthur Bouw.

*Het vermelde brandstofverbruik en de CO2-uitstoot is vastgesteld volgens de technische vereisten en specificaties zoals recentelijk gewijzigd bij Verordening (EG) nr. 715/2007 en nr. 2017/1151 van het Europees Parlement en de Raad. Light Duty-Voertuigen met typegoedkeuring volgens de World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) zullen brandstof-/energieverbruik en CO2-uitstoot informatie bevatten volgens New European Drive Cycle (NEDC) en WLTP. WLTP zal NEDC voor het einde van 2020 volledig vervangen. Dankzij de gehanteerde standaardtestprocedures kunnen verschillende autotypen en verschillende fabrikanten worden vergeleken. Tijdens de uitfasering van NEDC worden de WLTP meetresultaten gecorreleerd aan de NEDC. Daardoor kan het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot bij de twee testprocedures afwijken. Dezelfde auto kan volgens de twee testmethoden afwijkende resultaten behalen.

 

**Genoemde prijs is de consumenten(advies)prijs inclusief BTW, BPM, recyclingsbijdrage, legeskosten en onvermijdbare kosten rijklaarmaken (zoals nul-beurt, 2 kentekenplaten, in- en uitwendig poetsen en transportkosten).

X