De grootste autofabrikant van Groot-Brittannië heeft de dienst Pivotal opgericht, zodat klanten kunnen ervaren zelf een model kunnen kiezen en tussentijds ook kunnen wisselen. Het is mogelijk om te rijden met alle verfijnde premium modellen van Jaguar of een keuze te maken uit de ongeëvenaard brede reeks van capabele, veelzijdige en luxueuze Land Rover modellen, zoals de Land Rover Discovery en Range Rover Sport, evenals nieuwe modellen die later zullen worden toegevoegd. Dat zijn bijvoorbeeld de nieuwe Land Rover Defender en twee nieuwe plug-in hybride modellen: de Land Rover Discovery Sport PHEV en Range Rover Evoque PHEV.
Abonnees kunnen ook lokaal emissievrij rijden ervaren en kiezen voor de volledig elektrische Jaguar I‑PACE, die al met meerdere prijzen is onderscheiden. Ook de Jaguar F-PACE staat ter beschikking. De abonnementhouders kunnen hun voertuigkeuze iedere zes maanden aanpassen, afhankelijk van hun veranderende levensstijl door een nieuwe baan, gezinsuitbreiding of als er behoefte is aan meer flexibiliteit.
De nieuwe dienst is een alternatief voor traditioneel eigendom van de auto of leasing. Eén maandelijkse betaling dekt de huurkosten, verzekering, belastingen, onderhoud en reparaties – alleen de brandstof blijft nog over. Er zijn verschillende abonnementsniveaus en het is mogelijk om van maand tot maand te pauzeren.
Al 18%≠ van de automobilisten geeft de voorkeur aan een vrijblijvend abonnement boven eenmalige aankoop en bezit. Naar verwachting zullen zij in 2025 goed zijn voor bijna 10% van alle nieuwverkopen in de VS en Europa – dat staat gelijk aan zo’n 16 miljoen auto’s*. Eerdere proeven hebben aangetoond dat dit een effectieve manier is om nieuwe klanten te overtuigen om de merken uit te proberen. 80% daarvan had niet eerder een Jaguar of Land Rover gehad.
Isobel Dando, Managing Director bij Pivotal, zegt: “The world is changing, and Jaguar Land Rover is changing with it, adapting to the needs of our customers as well as supplying those who would not normally consider our cars and SUVs.”
“Traditional car ownership may not provide the flexibility required by some in the modern world, and with Pivotal we are able to offer an alternative, premium option. Our customers love driving and a subscription gives members chance to experience living with different vehicles – whether their priority is lower-emissions, advanced safety technologies, versatility or design, Jaguar and Land Rover vehicles have plenty to offer.”
Rawdon Glover, Managing Director bij Jaguar Land Rover UK, zegt: “The future of mobility has never been more in the spotlight and our customers are increasingly looking for more flexibility in the way they interact with us. We are constantly looking at new and innovative ways to deliver the best solutions for our customers and adding the Pivotal subscription service to our portfolio is the latest in a line of new services that put our customers’ needs first.”
“Through Pivotal and our network of retail partners, even more drivers can get behind the wheel of a Jaguar or Land Rover and we’re excited to see how this new initiative fits in a post-pandemic world where personal transport will undoubtedly be in more demand.”
Pivotal wordt ondersteund door InMotion, de afdeling venture capital en mobiliteitsdiensten van Jaguar Land Rover. Het doel is om de meest flexibele, all-inclusive premium auto-abonnementsdienst te bieden, gericht op 20% jonge professionals die normaal gesproken geen auto zou hebben**.
Met Pivotal krijgt Jaguar Land Rover een plaats in de Mobility-as-a-Service (MaaS) markt, die in 2027 naar verwachting de 52 miljard dollar passeert†. De abonnementsdienst past in het uiteindelijke streven naar verkeer zonder opstoppingen of ongevallen, als onderdeel van de Destination Zero visie.
– Persbericht