Met de opwindende brede versie van de ‚Overdose‘  en de tesamen met US-fabrikant Vossen ontwikkelde hightech gesmede wielen met 24“ doorsnede, maakte SPOFEC de vierwielaangesdreven auto nog opwinderder om te zien. De auto werd maar liefst 40 mm verlaagd!

De 6,7 liter V12 Biturbo werd verder opgewaardeerd en ook en turbodruk werd nog wat opgevoerd. Het resultaat is een betere prestatie van 78 kW/107 pk. Met 520 kW/707 pk bij 5.400 tpm reageert de motor als gekatapulteerd en hij schiet in 4.6 seconden van 0 naar 100 km/uur. De top ligt, mede dankzij het hoge eigen gewicht van de auto, op 250 km/uur. Een krachtig motorgeluid komt uit de SPOFEC sportuitlaat, die eventueel ook met te hand te bedienen is.

De Overdose wielverbredingen maken de Cullinan aan de voorzijde 10 en aan de achterzijde 12 cm breder, tot een totaal van 2,12 meter breedte. Om de banden te bedekken, werden spatbordverbreders gemonteerd. De SPOFEC voorbumper werd zodanig gemaakt, dat de oude bumper compleet overbodig werd en de nieuwe mooi op de spatbordverbreding paste.  De voor de spoorverbreding op maat gemaakte wielen werden samen met Vossen ontwikkeld. Als high performance band werd gekozen de maat 295/30 R 24. De achterbumper kreeg, dankzij de SPOFEC styling en de diffusor, een optische opwaardering mee.

Rolls-Royce Black Badge Cullinan