Elektrisch rijden tot 100 km/u en slimme e-DHT transmissie

Deze nieuwe hybride-versie koppelt een gunstig brandstofverbruik aan soepele en krachtige prestaties. Voor KGM is de komst van het nieuwe model belangrijk om zijn marktpositie te versterken. Samen met de al langer leverbare, volledig elektrische Torres EVX en de Musso EV pick-up verdubbelt het modelaanbod in Nederland.

  • Nieuwe KGM Torres Dual -Tech Hybrid leverbaar vanaf 39.990 euro rijklaar
  • Volledig elektrische Torres EVX en de nieuwe full-hybrid variant in dezelfde scherpe prijsstelling
  • Zeer ruim interieur, stoer en robuust design
  • Geavanceerde hybridetechniek met e-DHT transmissie voor zowel parallelle als seriële aandrijving
  • Automatische selectie van 9 rijmodi en tot 100 km/u elektrisch rijden
  • 1,5-liter benzinemotor en elektromotor goed voor systeemvermogen van 150 kW (204 pk)
  • 7 jaar of 15.000 km garantie op hybride componenten en 5 jaar of 100.000 km voertuiggarantie

De KGM Torres Dual-Tech Hybrid is even ruim als zijn elektrische evenknie, de EVX, met een lengte van 4.705 mm, breedte van 1.890 mm en hoogte van 1.720 mm (incl dakrails). De voorzijde met de donkere en opvallende grille zorgt voor een stoer en robuust voorkomen. De C-stijlen en dakrails zijn in zwart uitgevoerd, wat goed aansluit bij de donker getinte achterste zijruiten.

Innovatieve hybride technologie

Het Dual-Tech Hybrid System combineert de voordelen van elektrische aandrijving met het gebruiksgemak van een verbrandingsmotor, wat resulteert in een aanzienlijk lager brandstofverbruik en krachtige prestaties. De automatische e-DHT (efficiency-Dual motor Hybrid Transmission) met geïntegreerde elektromotor zorgt ervoor dat de auto soepel schakelt tussen:

  • EV-modus (volledig elektrisch)
  • HEV-modus (hybride, zowel parallel als serieel)
  • Alleen verbrandingsmotor (voor krachtige prestaties bij hogere snelheden)

In stadsverkeer kan de Torres Dual-Tech Hybrid tot 94% van de tijd volledig elektrisch rijden, wat zorgt voor een stille, comfortabele en milieuvriendelijke rijervaring. Op de snelweg levert hij indrukwekkende prestaties, zoals tot 100 km/u volledig elektrisch aandrijven. De 1,5-liter benzinemotor van 110 kW (150 pk) fungeert dan hoofdzakelijk als generator om het energieniveau van de 1,83 kWh li-ion batterij op peil te houden. Samen met de elektromotor is 150 kW (204 pk) aan systeemvermogen beschikbaar, wat voldoende is voor krachtige prestaties en soepel optrekken tot aan de topsnelheid van 180 km/u. De hybride-aandrijflijn kiest volledig automatisch uit 9 rijmodi om prestaties en efficiëntie te maximaliseren. Er is dus geen input van de bestuurder vereist.

Veiligheid voorop

Op het strak vormgegeven dashboard zijn fysieke toetsen tot een minimum beperkt. Achter het stuurwiel bevindt zich een 12,3-inch digitaal instrumentarium, met daarnaast een eveneens 12,3-inch centraal touchscreen voor het infotainmentsysteem met Apple Carplay en Android Auto. De KGM Torres Dual-Tech Hybrid heeft verder standaard een breed scala aan veiligheids- en assistentiesystemen. Intelligent Adaptive Cruise Control en Centering Lane Keeping Assist houden de auto binnen de rijstrook en op veilige afstand van de voorganger. Vier radars houden weggebruikers in de dode hoeken in de gaten. Autonomous Emergency Braking voorkomt aanrijdingen onder verschillende omstandigheden en Emergency Lane Keeping biedt zelfs ondersteuning bij een plotselinge uitwijkmanoeuvre.

Diverse uitvoeringen

De Torres Dual-Tech Hybrid is verkrijgbaar in vier uitrustingsniveaus: Bronze, Platinum, Titanium en een Blackline versie en zes carrosseriekleuren. De prijslijst start bij € 39.990,- voor de al rijkelijk uitgeruste Bronze, waarmee de Torres Dual-Tech Hybrid zich onderscheidt als een van de meest betaalbare grotere SUV’s. Bovendien biedt KGM standaard 5 jaar of 100.000 km garantie aan op de hele auto en 8 jaar of 160.000 km op het hybride-aandrijfsysteem.

Uitbreiding line-up

Met de komst van de Torres Dual-Tech Hybrid (naar verwachting eind augustus) biedt KGM keuze uit volledig elektrisch (de Torres EVX) en hybride. De Torres EVX, de volledig elektrische variant, is al sinds vorig jaar beschikbaar en biedt dezelfde avontuurlijke uitstraling met emissievrije prestaties. In de loop van dit jaar volgt de nieuwe pick-up Musso EV, waarmee het aanbod van KGM voor Nederland verdubbelt.

Over KGM/Astara

KGM wordt in Nederland geïmporteerd en vanuit Amstelveen gedistribueerd door Astara Western Europe, onderdeel van de Spaanse Astara-groep. Als toonaangevende internationale speler in de mobiliteitsbranche is Astara actief in 19 landen en heeft het reeds 41 automerken in haar portfolio. Astara is gespecialiseerd in vernieuwende mobiliteitsoplossingen en werkt continu aan de ontwikkeling van haar eigen distributie- en mobiliteitsecosysteem om te kunnen reageren op hedendaagse uitdagingen. De vertegenwoordiging van KGM vanuit een jonge en gedreven organisatie met sterke groeiambities sluit naadloos aan op de missie van Astara om innovatieve, duurzame en toegankelijke mobiliteitsoplossingen te bieden voor iedereen. www.astara.com.