[vc_row][vc_column][vc_column_text]“Het was best een heftige eerste etappe”, vond Tom. “Door de regen was het zand heel compact geworden. Het was goed te merken dat de auto daar moeite mee had. Toch zijn we misschien iets te voorzichtig geweest. Vooral op de stenen had het best wat harder gekund.”
Het was een heel complete eerste etappe, met start en finish in het Sea Camp. In het eerste deel bestond het parcours vooral uit gravelpaden, gaandeweg kwam er meer zand en zelfs wat duinen in. “Alles zat erin”, zag Tim. “We werden gelijk voor de leeuwen gegooid. Maar we zaten er wel lekker in. In het begin werden we wat opgehouden door een reeks ssv’s die voor ons waren gestart. Op de snelle, rechte stukken zijn wij sneller, maar je moet er wel voorbij kunnen. Daar hebben we iets tijd laten liggen.”
Met navigatie lieten de broers niets liggen, meende Tom. “We zagen er een aantal verkeerd rijden, waar wij goed zaten. Het roadbook klopte trouwens perfect. Dat mag ook wel eens gezegd worden. Tot op de kilometer nauwkeurig. We hebben twee keer even moeten zoeken, maar dat stelde niet veel voor.”
In de slotfase van de wedstrijd, na de tweede neutralisatie (een stukje over een asfaltweg waar de klok even wordt stilgezet), bonden de Coronellen de strijd aan met Carlos Checa en Juan Yacopini, waar de Nederlanders als beste uitkwamen.
Bij de finish hoorden Tim en Tom dat de auto van hun teamgenoten Michel Kremer en Thomas de Bois op ongeveer 70 kilometer in de proef in brand was gevlogen en geheel uitgebrand. “Dat is ontzettend schrikken en vreselijk voor het hele team, maar gelukkig konden Michel en Thomas er op tijd uit.”
Voor Tim en Tom Coronel staat morgen de tweede etappe op het programma, van het Sea Camp naar Al Ula, met een wedstrijdproef van 431 kilometer.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”35310,35309″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row]