De populariteit is een gevolg van de toenemende belangstelling van kopers voor stoer en robuust ogende auto’s waarvan de styling is gericht op outdoor-activiteiten en lifestyle. Uit een recent onderzoek van de European Outdoor Group (EOG) blijkt dat zeventig procent van de respondenten belangstelling heeft voor outdoor-activiteiten en 86 procent geeft aan dat outdoor-activiteiten belangrijk zijn voor het welzijn en de gezondheid.
De Ford Active-modelvarianten zijn ontworpen voor meer mogelijkheden en flexibiliteit om verschillende activiteiten te ondersteunen buiten de gebaande wegen. Figuurlijk én letterlijk, want het onderstel van de modellen is versterkt, zowel voor wat betreft wielophanging als stuurinrichting. Ook zijn ze voorzien van een limited slip-differentieel dat zorgt voor meer grip op onverharde wegen. De EcoSport Active heeft een eigen styling voor exterieur en interieur. De rijhoogte is vergroot en de auto is voorzien van beschermende bodypanelen.
Vereenvoudiging levert betere klantbeleving
Ford rolt eind dit jaar een nieuwe strategie uit. Die is gericht op het bieden van meerwaarde, meer uitrusting en een gestroomlijnde koopervaring.
Alle modellen volgen dezelfde modelopbouw met drie hoofdvarianten: ST-Line voor liefhebbers van een sportieve styling die geïnspireerd is op Ford Performance, Titanium voor wie luxe en een hoog niveau van comfort wenst en Active voor kopers die maximale veelzijdigheid wensen en fan zijn van een avontuurlijke uitstraling. Voor de meeste modellen, waaronder de Fiesta, Focus, Kuga en Mondeo is er boven de Titanium nog meer luxe en een premium uitstraling mogelijk, middels de stijlvolle Vignale uitvoering.
De meest gekozen opties worden gebundeld in uitrustingspakketten, waarmee de koper meer waar voor zijn geld krijgt en het makkelijk kiezen is voor een uitrusting die bij zijn wensen past. Natuurlijk is er altijd nog te kiezen uit individuele opties.
“We ontwerpen onze modellen zo dat ze aansluiten bij wat onze klanten willen en dat ze gebruiksvriendelijk zijn. Onze klanten verdienen een daarbij passend aankoopproces. De nieuwe klantbeleving maakt het kiezen van de juiste Ford eenvoudiger en sneller dan ooit en biedt meer waar voor het geld”, zegt Roelant de Waard, Vice president Marketing, Sales & Service van Ford of Europe.
– Persbericht