Polestar biedt een volledig digitale ervaring waarin consumenten alles online kunnen regelen, tot het bestellen van de nieuwe auto aan toe. De Polestar wordt naar wens thuis of op kantoor afgeleverd. Mochten klanten echter behoefte hebben aan fysieke interactie, dan stellen de Polestar Spaces hen in staat om ter plekke de auto’s te ervaren én de Polestar Specialisten te ontmoeten. Experts die consumenten in contact brengen met de filosofie en de producten van het merk, en niet op commissiebasis werken. Dat alles in een inspirerende, minimalistische omgeving die is ontworpen om klanten de auto’s optimaal te laten ontdekken en testen.
 
“Het is onze ambitie om de relatie tussen consument en automerk te herdefiniëren en automotive retail te veranderen. Met de Polestar Spaces maken we het kopen van  een auto weer eenvoudig, zonder gedoe. De Spaces zijn een belangrijk onderdeel van onze klantervaring en de plek waar we onze klanten daadwerkelijk ontmoeten”, aldus Thomas Ingenlath, CEO van Polestar. “De Spaces bieden daarom een klantervaring die zich écht alleen op de consument richt, zonder focus op harde verkoop. De consument heeft daarbij zelf de controle over hoeveel interactie zij of hij wil. En als ze eenmaal de perfecte Polestar hebben geconfigureerd, kan de auto online worden besteld, waar en wanneer het de klant uitkomt.”
 
In de Spaces worden de Polestar 1 en Polestar 2 letterlijk en figuurlijk uitgelicht door speciaal ontwikkelde lichtboxen van fotostudiokwaliteit. De Polestar 2, de volledig elektrische performance-fastback met volop ruimte voor vijf inzittenden, heeft een vermogen van 408 pk, 660 Nm aan trekkracht, vierwielaandrijving en een rijbereik tot 470 kilometer (WLTP). Het is de eerste auto ter wereld met een Android-infotainmentsysteem met toegang tot geïntegreerde Google-diensten als Google Assistant, Google Maps en speciale apps via de Google Play Store.
 
De handgebouwde Polestar 1 is een krachtige, elektrische performance-hybride die een sterke benzinemotor combineert met twee elektromotoren. Hij levert 609 pk en 1.000 Nm. Dankzij z’n grote batterij rijdt deze plug-in hybride tot maar liefst 124 kilometer (WLTP) op een volle accu.
 
De vier Nederlandse vestigingen worden onderdeel van het wereldwijd rap groeiende netwerk van Polestar Spaces, die op termijn méér gaan bieden dan alleen auto’s en de specialisten van Polestar. De Spaces worden ook ontmoetingsplekken waar lezingen en tentoonstellingen worden gehouden over onder andere architectuur, technologie en – uiteraard – auto’s.
 
De Polestar Spaces in Eindhoven en Rotterdam openen op 25 juli hun deuren. Op dezelfde dag gaat ook de pop-up Space in Leidschendam (Mall of the Netherlands) open. De permanente Polestar Space wordt daar op termijn geopend. De vierde Polestar Space – in Amsterdam – volgt later dit jaar.
– Persbericht