De voorkant van de nieuwe Sequoia’s exterieur is gelijk aan dat van de Tundra. De LED koplampen zijn Y-vormig. De spatborden zijn uitgebouwd en afgewerkt met een zwarte omlijsting. De Sequoia heeft drie zitrijen, waarbij, afhankelijk van de uitvoering, kan worden gekozen voor een vaste bank als tweede rij, of captain’s chairs. De derde zitrij is verstelbaar en kan ook weggevouwen worden voor meer bergruimte. De Sequoia is er in vijf uitvoeringen: SR5, Limited, Platinum, TRD Pro en Capstone. Alle uitvoeringen hebben standaard Toyota Safety Sense 2.5, verwarmbare stoelen, een ‘moonroof’, een 12.3 inch instrumenten cluster en een panoramisch camerasysteem.
De Sequoia is alleen vekrijgbaar met de 3.5 liter twin-turbo hybride V6, ook wel i-Force Max genaamd. De motor brengt 437 pk/326 kW/790 Nm op de klokken, net zoals in de Tundra pick-up. De enige verkrijgbare versnellingsbak is een tientraps automaat.
De 2023 Sequoia heeft een modulair chassis, net zoals de Tundra, de Land Cuiser en de Lexus LX600. Tweewielaandrijving is standaard, vierwielaandrijving optioneel. Het TRD Pro pakket is alleen in combinatie met 4WD leverbaar. Kies je daarvoor (SR5 en Limited), dan kun je kiezen voor het TRD Off-Road Package, waarin onder andere een sperdifferentieel achter, 18 inch wielen, Multi Terrain Select System, Downhill Assist Control en Crawl Control. Bilstein dempers en versterkte veren maken eveneens deel van dit pakket uit. Voor heeft de Sequoia onafhankelijke wielophanging en een multi-link layout achter, waar je bovendien optioneel kunt kiezen voor instelbare schokdempers en een load-leveling systeem op lucht. De Sequoia mag in de VS karren trekken van ruim 4.000 kg.
De 2023 Sequoia gaat deze zomer in de VS in de verkoop. Prijzen zijn nog niet bekend.