Toyota meest waardevolle automerk van 2019

Toyota meest waardevolle automerk van 2019

Van alle wereldwijde merken staat de Japanse autobouwer Toyota op de vijfde plaats (56,2 miljard dollar), achter Apple (waarde 234,2 miljard dollar) Google, Amazon, Microsoft, Coca-Cola en Samsung.

Toyota steeg het afgelopen jaar 5% in waarde. Direct daarna komt Mercedes-Benz, dat ook 5% steeg naar 50,8 dollar miljard. Daarmee staan beide merken in de top 10 boven bijvoorbeeld McDonalds en Disney. BMW staat op de 11e plaats met een waarde van 41,4 miljard dollar.

Positie automerken in top 100 meest waardevolle merken:

Positie in top 100    Merk Waarde in miljard $            % stijging/daling

7                     Toyota                        56,2                           +5

8                     Mercedes-Benz         50,8                           +5

11                   BMW                          41,4                           +1

21                   Honda                       24                              +21

35                   Ford                          14,3                           +2

36                   Hyundai                    14,2                            +5

40                   Volkswagen              12,9                           +6

42                   Audi                          12,7                           +4

50                   Porsche                     11,7                           +9

52                   Nissan                       11,5                           -6

77                   Ferrari                        6,5                            +12

78                   Kia                              6,4                           -7

85                   Land Rover                5,9                           -6

90                   Mini                             5,5                            +5

Bron: Interbrand, best global brands 2019.

X