Rijden met de Toyota Land Cruiser Executive

Rijden met de Toyota Land Cruiser Executive

De Executive uitvoering van het huidige model Land Cruiser is de meest luxe uitvoering. Bovendien is deze uitvoering voorzien van Adaptive Variable Suspension -met luchtvering op de achteras. Wij vroegen ons onder andere af, of dit een groot verschil is met de niet-luchtgeveerde Land Cruisers, die we eerder reden. We hebben een week lang luchtgeveerd mogen ‘cruisen’.

Dit model Land Cruiser gaat met diverse uitvoeringswijzigingen alweer eventjes mee. Deze Executive beschikt over 19 inch lichtmetalen wielen, LED-verlichting, met leer beklede stoelen, een elektrisch schuif-/kanteldak, crawl control, een difflock in de achteras, een stuurwiel met houtafwerking, etc. Wat deze uitvoering evenwel echt onderscheidt, is de Adaptive Variable Suspension en de luchtvering op de achteras. Dankzij die luchtvering gaat deze Toyota als een vorst over de weg en voel je nog veel minder, dat deze permanent vierwiel aangedreven auto op een stijf ladderchassis staat. Dit ladderchassis is onmisbaar voor de terreinrijkenmerken en de trekmogelijkheden van de Land Cruiser.

De Adaptive Variable Suspension zorgt ervoor, dat de voor- en achterschokdempers continue op de rijomstandigheden worden afgestemd. Het systeem kiest hiervoor de ideale rijmodus: Comfort, Normal, of Sport. De luchtvering op de achteras geeft tijdens het rijden een comfortabeler gevoel. En tijdens het off-roaden kun je jezelf ‘liften’ op het moment, dat je in een niet gewenste situatie zit (lees: vast in het terrein). Het in werking brengen van de luchtvering is echt een extra ‘tool’ voor het geval je terreinrijdt; een erg prettige ook!

Lees het gehele artikel in de nieuwe uitgave van 4WD Magazine. Klik op de link!

Toyota Land Cruiser Executive

X