banner

Land Cruiser 70 FRP-Top versus Land Cruiser 150 Challenger

Land Cruiser 70 FRP-Top versus Land Cruiser 150 Challenger

De Toyota Land Cruiser is een icoon in de 4×4-wereld. Je hoeft de tv maar aan te zetten en ergens op de wereld zie je wel een Land Cruiser voorbij komen. Of het nu om zwaar terreinwerk gaat, of gewoon regulier zwaar werk, als reisvoertuig, of als gezinsauto, je komt deze 4WD overal tegen.

In 2019 de 10 miljoenste Land Cruiser verkocht, sinds de start van de eerste generatie in 1951, een geweldige mijlpaal. 68 jaar na de start van de verkoop loopt het model nog altijd goed! 4WD Magazine zette onlangs de Toyota Land Cruiser 150 Challenger tegenover een historische Toyota Land Cruiser 70 FRP-Top, gewoon om eens te kijken, of er werkelijk zoveel is veranderd in het 4×4-landschap?

De Toyota Land Cruiser 40 series staan in ieder 4×4-geheugen gegrift, evenals de 50- en 60-series. De Custom/80-series is onder de echte 4×4 rijder nog altijd enorm gewild. Maar de Land Cruiser serie die bij ons het vaakst de revue passeert, is het krachtpaard de FRP-Top Land Cruiser 70. Met een 4.2 liter diesel zonder turbo, waarbij je bij 4.000 tpm en 95 kW, simpelweg tot 280 Nm kwam. Een beest, zowel om mee te werken, als in het terrein.

Lees het gehele artikel in 4WD Magazine (uitgave 1-2020).

Toyota

Sven
ADMINISTRATOR
PROFILE
X