4WD Magazine Abonnement

Smiley face

4WD Magazine biedt u een uitvoerige indruk van de wondere wereld van 4 wiel aangedreven auto’s en alles wat daarbij hoort. Van nieuws, tot rallies, van reisverhalen, tot rij-indrukken.

> Bekijk de abonnementen

Jaguar E-PACE – compacte performance-SUV

Jaguar E-PACE – compacte performance-SUV

De Jaguar E-PACE, een compacte vijfzits SUV, combineert het design en het prestatieniveau van een Jaguar met ruimte, praktisch gebruiksgemak, connectiviteit en vierwielaandrijving. De E-PACE is het nieuwste lid van Jaguars SUV-familie. De auto is het vervolg op Jaguars eerste volledig elektrisch aangedreven SUV, de I-PACE Concept, en de Jaguar F-PACE, de performance-SUV die de titel World Car of the Year heeft gewonnen.

Voor het design van de carrosserie diende de Jaguar F-TYPE als inspiratiebron. Dat is te zien aan de kenmerkende Jaguar-grille, de gespierde proporties, de korte overhang voor en achter en de krachtig ogende welvingen. De tegen meerprijs leverbare lichtmetalen 21-inchwielen geven de E-PACE een zelfverzekerde, doelgerichte uitstraling. Het is overduidelijk dat deze auto veel rijdynamiek biedt. Het DNA van Jaguar komt ook tot uiting in de dynamische vorm van de daklijn en de kenmerkende vorm van de zijruiten.

‘Established Jaguar design principles ensure the E-PACE is immediately recognisable as the sports car of its class. Our new compact SUV combines the interior space, connectivity and security that families expect with the kind of proportions, purity of design and performance not usually associated with such a practical vehicle.’

Ian Callum, Director of Design, Jaguar

De Jaguar E-PACE hoort qua connectiviteit en slimme technologie tot de top in zijn segment. Het nieuwe infotainmentsysteem met touchscreen biedt klanten toegang tot hun favoriete apps, zoals Spotify, via de InControl-apps van Jaguar Land Rover.

De digitale connectiviteit speelt in op de behoeften van het hedendaagse gezin. Er zijn – afhankelijk van de uitvoering – vier 12-volt oplaadpunten en vijf USB-aansluitingen en een 4G wifi-hotspot voor tot wel acht apparaten.

De E-PACE biedt buitengewoon veel interieurruimte voor een model in dit segment. De compacte SUV is 4.395 mm lang. De korte overhangen meten respectievelijk 882 vóór en 832 mm achter. Met de 2.681 mm lange wielbasis biedt de E-PACE vijf inzittenden optimaal comfort en de beenruimte achterin is met 892 mm zeer genereus. Ook de bagageruimte is fors, met een inhoud van 577 liter. Dat is mede te danken aan de hoogstaande Integral Link-achterwielophanging.

De nieuwe onderstelcomponenten die Jaguar heeft ontwikkeld voor de E-PACE zorgen niet alleen voor maximale interieurruimte, ze vormen ook de basis voor de indrukwekkende dynamische kwaliteiten van de auto. Mede door de Integral Link-achterwielophanging is het rijgedrag direct en lichtvoetig, zonder dat dit ten koste gaat van het rijcomfort.

Dankzij Configurable Dynamics heeft de bestuurder van de E-PACE nog meer controle doordat hij kan kiezen voor individuele settings voor het gaspedaal, de automatische transmissie, de besturing en, indien aanwezig, het Adaptive Dynamics-onderstelsysteem. Adaptive Dynamics stuurt aan de hand van de input van de bestuurder en op basis van carrosserie- en wielbewegingen de wielophanging en het onderstel aan. Ook past het de demping aan voor een beter afrolcomfort en een lichtvoetig rijgedrag onder alle omstandigheden. Als gevolg daarvan biedt de E-PACE alle ruimte die jonge gezinnen nodig te hebben in combinatie met de eigenschappen van de sportieve auto’s van Jaguar.

De Jaguar E-PACE wordt leverbaar met een aantal zuinige en toch krachtige Ingenium-benzine- en

-dieselmotoren. Met de 221 kW (300 pk) sterke Ingenium-turbomotor sprint de E-PACE in slechts 6,4 seconden van 0 naar 100 km/uur, de topsnelheid is elektronisch begrensd op 243 km/uur. Voor klanten die maximale efficiency willen, is er de voorwielaangedreven uitvoering van de 110 kW (150 pk) sterke Ingenium-dieselmotor met een CO2-emissie van 124 g/km.

‘The E-PACE provides the best of both worlds: Jaguar sports car dynamics with compact SUV practicality. The latest addition to the PACE family provides comfort, interior space and clever stowage solutions allied to engaging handling and Jaguar Land Rover’s latest Ingenium petrol and diesel engines.’

Alan Volkaerts, Vehicle Line Director, Jaguar E-PACE

Jaguar past de Active Driveline-vierwielaandrijving voor het eerst toe in de E-PACE. De slimme set-up combineert fenomenale tractie met de kenmerkende rijeigenschappen van achterwielaandrijving. Doordat het systeem het koppel optimaal over de wielen verdeelt, zorgt het onder alle omstandigheden voor maximale stabiliteit, dynamiek en efficiency.

De E-PACE is voorzien van de nieuwste veiligheids- en rijassistentiesystemen. Een stereocamera vormt de basis voor het geavanceerde Emergency Braking-systeem, detecteert voetgangers en levert input aan de systemen Lane Keep Assist, Traffic Sign Recognition, Adaptive Speed Limiter en Driver Condition Monitor. Parkeersensoren aan de voor- en achterzijde zijn standaard op elke uitvoering, waardoor parkeren en manoeuvreren geen stress meer oplevert.

De camera maakt samen met de elektrische stuurbekrachtiging ook de Blind Spot Assist-functie mogelijk, die het gevaar van aanrijdingen van opzij vermindert op wegen met meerdere rijbanen. Een nieuw Forward Traffic Detection-systeem waarschuwt bestuurders bovendien voor naderende voertuigen op onoverzichtelijke kruisingen. Tot de geavanceerde actieve veiligheidsfeatures behoort ook een voetgangersairbag, die onder de achterrand van de motorkap vandaan komt om een voetganger op te vangen in geval van een aanrijding.

De Jaguar E-PACE is de eerste Jaguar die is voorzien van de innovatieve Thin-Film Transistor (TFT) Head-Up Display. De geavanceerde display kan tot wel 66 procent meer informatie weergeven op de voorruit met behulp van grote, volledig in kleur uitgevoerde graphics met een grotere helderheid. Belangrijke informatie, zoals de snelheid van de auto en navigatie-aanwijzingen, worden altijd groot weergegeven, terwijl waarschuwingen en meldingen van de infotainment-, veiligheids- en comfortvoorzieningen altijd direct in het zichtveld van de bestuurder worden getoond. Zo hoeft hij de ogen niet van de weg te halen.

Elke E-PACE is voorzien van de nieuwste generatie van Jaguars Touch Pro-infotainmentsysteem. Natuurlijke spraakherkenningstechnologie, een 10-inch touchscreen en een naar eigen inzicht in te delen basisscherm maken de bediening van het systeem snel, eenvoudig en intuïtief.

Tegen meerprijs is een 12,3-inch full colour digitaal TFT-instrumentenpaneel leverbaar, alsmede twee premium audiosystemen die Jaguar heeft ontwikkeld in samenwerking met Meridian. De E-PACE biedt zo de technologie en de connectiviteit die klanten vandaag de dag wensen.

De Jaguar E-PACE is ook leverbaar met de innovatieve Activity Key. De water- en schokbestendige polsband is voorzien van een geïntegreerde RFDI-transponder, waardoor de hoofdsleutel in de auto kan blijven liggen als de bestuurder gaat hardlopen, zwemmen of fietsen. Als de Activity Key wordt geactiveerd door de polsband tegen de bovenrand van de nummerplaatomlijsting op de achterklep te houden, worden de sleutels die in de auto zijn achtergelaten, gedeactiveerd.

Door het robuuste onderstel is het ook mogelijk om een aanhanger te trekken met een gewicht tot 1.800 kg (geremd), ideaal voor klanten die hun E-PACE gebruiken voor bedrijfsmatige doeleinden en hobbyactiviteiten.

FIRST EDITION: COMPLETE UITRUSTING, GERICHT OP MAXIMALE RIJDYNAMIEK

De E-PACE First Edition is leverbaar gedurende het eerste verkoopjaar. Voor de aandrijving zorgt Jaguars 132 kW (180 pk) sterke Ingenium-dieselmotor of de 183 kW (249 pk) sterke Ingenium-benzinemotor in combinatie met de automatische negentrapstransmissie van ZF. Bij de samenstelling van de First Edition uitvoeringen heeft Jaguar alles in het werk gesteld om het unieke design, het prestatieniveau en het praktische gebruiksgemak van de E-PACE nog meer naar voren te laten komen. Deze uitvoering is gebaseerd op het uitrustingsniveaut R-Dynamic SE.

Er zijn drie carrosseriekleuren leverbaar – Caldera Red, dat in het eerste verkoopjaar is voorbehouden aan de First Edition, Yulong White en Santorini Black. Details in hoogglanzend zwart en markante Satin Grey diamantgepolijste lichtmetalen 20-inchwielen met dubbele spaken zorgen voor een opvallend uiterlijk.

Het hoogwaardige Windsor-leder in de kleur Ebony, met contrasterend rood stiksel en een dakhemel die is bekleed met suèdestof in de kleur Ebony, geven het interieur een opvallende uitstraling. De instelbare sfeerverlichting en het natuurlijke licht van het panoramadak laten het ruime interieur nog beter tot zijn recht komen. Jaguars nieuwe TFT Head-Up Display, extra oplaadpunten en rails in de laadruimte zorgen ervoor dat de First Edition de perfecte combinatie biedt van exclusiviteit, technologie en praktisch gebruiksgemak.

Andere highlights zijn Configurable Dynamics, een achterklep die met gebaren kan worden bediend, de Jaguar Activity Key en unieke First Edition-vloermatten en -dorpellijsten.

R-DYNAMIC PACK

De R-Dynamic-uitvoering onderstreept het sportieve karakter van de nieuwe Jaguar, met sportstoelen die het lichaam omhullen en zijn voorzien van contrasterend stiksel, en bekleding van de dakhemel in de kleur Jet Morzine. Dorpellijsten en pedalen van geborsteld aluminium zorgen voor een sportief ogend interieur, waarbij het stuurwiel is bekleed met zacht aanvoelend leder en voorzien van het R-Dynamic-logo. De schakelpeddels zorgen ervoor dat de bestuurder nog sportiever kan rijden.

Vanbuiten kenmerkt de R-Dynamic zich door hoogglanzend zwarte mistlampomlijstingen en dito grille, achterpaneel en uitlaatsierstukken. De wielkastranden in carrosseriekleur en highlights in mat chroom zijn ook specifieke uitrustingsdetails van de R-Dynamic.

GAMMA

De Jaguar E-PACE en E-PACE R-Dynamic zijn verkrijgbaar in de uitrustingsniveaus S, SE en HSE. Er is keuze uit vijf motoren: drie diesels en twee benzinemotoren. De 2.0 liter viercilinder Ingenium-dieselmotor is er in vermogensvarianten van 110, 132 en 176 kW (150, 180 en 240 pk), de 2.0 liter viercilinder Ingenium-turbo-benzinemotor is er met respectievelijk 183 en 221 kW (249 en 300 pk).

Elke versie van de E-PACE kenmerkt zich door de omvangrijke standaarduitrusting. Behalve met comfortvoorzieningen als Touch Pro-infotainment, LED-koplampen en een achteruitrijcamera levert Jaguar de E-PACE ook met assistentiesystemen als Driver Condition Monitor en Emergency Braking.

DESIGN

De E-PACE koppelt het design van een Jaguar aan het praktische gebruiksgemak van een compacte SUV en doet op geen enkel vlak concessies. Het resultaat is een auto die nieuwe doelgroepen zal aanspreken en die stof doet opwaaien in zijn segment.

‘We designed the E-PACE to be a Jaguar for active people who need space and practicality but see no reason to compromise on performance. Its proportions, stance and lines express the excitement of driving a car of this calibre, while concealing an interior that outclasses traditional competitors with its size, craftsmanship and connectivity.

Compact cars need to provide intelligent answers to the little challenges everyday life throws at people, and I believe that Jaguar’s focus on design purity provides enormous advantages. This is a sports vehicle with unmistakable character – a Jaguar sports car designed for daily lives in a package that is as rewarding as it is practical.’

Ian Callum, Director of Design, Jaguar

ONDERSTEL

De Jaguar E-PACE draagt het Jaguar DNA met een goede balans tussen dynamiek en comfort. Onderstelcomponenten die Jaguar specifiek voor de E-PACE heeft ontwikkeld, zijn de basis voor de indrukwekkende dynamische kwaliteiten van deze compacte performance-SUV. Het onderstel kenmerkt zich door de verfijnde Integral Link-achterwielophanging van de Jaguar F-PACE. Die constructie scheidt de langs- en dwarskrachten, wat zorgt voor een optimale combinatie van een responsief stuur- en rijgedrag, en een goede verwerking van langskrachten en maximale verfijning.

De geavanceerde achterwielophanging van de E-PACE is ook bijzonder compact. Dat zorgt voor een maximale interieurruimte en voor optimale grip op alle soorten ondergrond. De nieuw ontworpen voorwielophanging zorgt dat de bestuurder optimaal contact met de weg ervaart.

‘With the E-PACE, our aim was to develop a Jaguar SUV that feels and responds with the character of any of our rear-wheel drive vehicles. It was fundamental to us that E-PACE delivers exceptional drive dynamics, yet is refined and comfortable, and this was achieved with intelligent solutions, such as the compact Integral Link rear suspension and the semi-solid mounted front subframe. Here is an all-wheel-drive compact performance SUV that has the precision and body control to make the E-PACE as rewarding for the driver as it is comfortable for the passengers.’

Mike Cross, Chief Engineer of Vehicle Integrity, Jaguar

De ingenieurs van Jaguar hebben gekozen voor een grootschalige toepassing van aluminium onderstelcomponenten, die de stijfheid verbeteren en het onafgeveerde gewicht verlagen. Dat komt ten goede aan de rijdynamiek van de E-PACE. De achterwielophanging is bevestigd aan een licht, stijf subframe van staal voor een optimale stuurrespons en verfijning.

Configurable Dynamics en Adaptive Dynamics

Het Configurable Dynamics-pakket van de Jaguar E-PACE stelt de bestuurder in staat om de rijeigenschappen zowel op de omstandigheden als op persoonlijke voorkeuren aan te passen. Dat kan door het selecteren van de Normal- of de Dynamic-modus voor de gaspedaalrespons, stuurrespons, transmissie en, indien aanwezig, de Adaptive Dynamics-wielophanging.

Adaptive Dynamics omvat in de E-PACE voor het eerst een continu variabele demping met een drievoudige buizenconstructie en een aan de buitenzijde geplaatste hydraulische klep voor de aansturing van de demping. Het systeem zorgt voor een snellere respons, een betere verdeling van de krachten rond de wielen en goede off-roadeigenschappen. Het is optioneel verkrijgbaar en omvat tevens lichtmetalen 21-inchwielen.

Adaptive Dynamics monitort de bewegingen van de auto elke 0,002 seconde en berekent de vereiste demperkracht om de 0,01 seconde. Dit systeem reageert onmiddellijk op input van de bestuurder en veranderingen in het wegdek. Zodoende heeft de bestuurder meer controle en worden overhelbewegingen van de carrosserie tot het minimum beperkt, met een rustiger, harmonieuzer rijgedrag tot gevolg. Slecht wegdek en eventuele off-roadomstandigheden worden direct waargenomen. De demping past zich onmiddellijk daarop aan.

De bestuurders kan zowel de Normal- als de Dynamic-modus voor de Adaptive Dampers selecteren via het Configurable Dynamics-systeem, dat deel uitmaakt van het JaguarDrive Control-systeem. In de Dynamic-modus is alles gericht op een zo sportief mogelijk weggedrag met een goede controle van de carrosseriebewegingen. Via het Touch Pro-infotainmentsysteem heeft de bestuurder ook toegang tot de Dynamic-i-interface, die een g-meter, een stopwatch en weergave van de gasrespons omvat.

GEAVANCEERDE VIERWIELAANDRIJVING

De Jaguar E-PACE is voorzien van geavanceerde vierwielaandrijving die de voor Jaguar kenmerkende balans en het lichtvoetige stuurgevoel van een achterwielaandrijver biedt. De E-PACE is voorzien van tal van geavanceerde technologieën die voor buitengewone lichtvoetigheid en feedback in bochten zorgen, voor efficiency en voor een buitengewone grip op uiteenlopende soorten ondergrond door middel van voorwielaandrijving of vierwielaandrijving (AWD).

Standard Driveline: vertrouwen in elke situatie

Het permanente AWD-systeem reageert in de 110 en 132 kW (150 en 180 pk) sterke Ingenium-dieselversies en de 183 kW (249 pk) Ingenium-benzinemotor op de rijomstandigheden door het motorkoppel op effectieve wijze te verdelen voor optimale controle onder alle omstandigheden.

Onder normale omstandigheden verdeelt het systeem het koppel over de voor- en achteras om afhankelijk van de situatie de stabiliteit of de efficiency te maximaliseren. Op een gladde ondergrond kan het systeem bijna het volledige motorvermogen naar de achteras sturen als de voorwielen grip verliezen.

Active Driveline: intelligente prestaties

Jaguar past de Active Driveline-vierwielaandrijving (AWD) in de E-PACE voor het eerst toe. De slimme set-up combineert fenomenale tractie met de typerende rijeigenschappen van achterwielaangedreven Jaguars. Doordat het systeem het koppel optimaal over de wielen verdeelt, zorgt het onder alle omstandigheden voor maximale stabiliteit, dynamiek en efficiency.

Het Active Driveline AWD-systeem kan bijna al het motorkoppel naar de achteras sturen in extreme situaties. Onder normale omstandigheden zorgt de koppelverdeling voor de rijeigenschappen van een achterwielaandrijver, waardoor de E-PACE qua directheid en gevoel te vergelijken is met een achterwielaangedreven sportauto.

Op de achteras verdelen twee onafhankelijke, elektronisch aangestuurde natte koppelingen het vermogen over de achterwielen, waarbij het mogelijk is om binnen 0,1 seconde het volledige koppel naar een afzonderlijk wiel te sturen. Het Active Driveline AWD-systeem van de E-PACE zorgt ervoor dat de compacte SUV onder alle omstandigheden stabiel op de weg ligt en voorspelbaar rijdt.

Met behulp van de data die wordt geleverd door de autosensoren in de E-PACE analyseert de software de rijomstandigheden en berekent het de optimale koppelverdeling. Dat gebeurt elke 0,01 seconde. De Active Driveline kan het koppel dan razendsnel aan het achterwiel doorgeven dat over de meeste grip beschikt, waardoor de auto zich snel aanpast op de verschillende rijomstandigheden.

In bochten analyseert de software van de aandrijflijn de giersnelheid, de stand van het gaspedaal, de stuurhoek en de dwarsversnelling van de Jaguar E-PACE. De controle-unit stuurt in bochten meer koppel naar de buitenste wielen, aan de hand van de dwarsversnelling en de stuurhoek. Dit zorgt voor een neutraal en voorspelbaar rijgedrag. Als beginnend onderstuur optreedt, stuurt de controle-unit nog meer koppel naar het buitenste achterwiel, waardoor de auto keurig de gekozen koers blijft volgen. Als het systeem overstuur waarneemt, stabiliseert het de auto door de achterste differentiëlen te sluiten, waardoor de bestuurder de auto gemakkelijker onder controle kan houden.

Op wegen met een lage wrijvingscoëfficiënt stelt de Active Driveline van de E-PACE de bestuurder in staat om overstuur op te wekken en gecontroleerd te driften. Op echt gladde wegen zorgt Active Driveline ervoor dat elk wiel optimale grip heeft. Daarbij worden de individuele wielsnelheden elke 0,01 seconde gemonitord en de koppelverdeling over de achterwielen aangepast om wielspin te minimaliseren en de stabiliteit van de auto te waarborgen.

Als met constante snelheid wordt gereden, schakelt Active Driveline het AWD-systeem uit, waarna de aandrijfkracht uitsluitend naar de vooras wordt gestuurd. Dit vermindert de wrijvingsverliezen en zorgt daarmee voor een lager brandstofverbruik. De vierwielaandrijving kan binnen 0,3 seconde weer worden ingeschakeld als de rijomstandigheden veranderen.

De technologie schakelt indien nodig alle vier de wielen in, bijvoorbeeld bij accelereren vanuit stilstand, bij hoge bochtsnelheid en als het systeem uitdagende rijomstandigheden detecteert. Als de bestuurder de ECO-modus heeft geselecteerd met de JaguarDrive-controller, wordt het AWD-systeem eerder uitgeschakeld ten gunste van een lager verbruik, maar in de modi ‘Rain’, ‘Ice and Snow’ en ‘Dynamic’ zijn altijd alle vier de wielen aangedreven.

Active Driveline is leverbaar voor de 221 kW (300 pk) sterke benzine- en de 176 kW (240 pk) sterke dieselvarianten. Het systeem biedt de ultieme combinatie van Jaguar kenmerkende rijdynamiek en grip op elke ondergrond.

Grip op elke ondergrond

De Jaguar E-PACE is ook voorzien van All Surface Progress Control (ASPC), de cruisecontrol voor lage snelheden die voor optimale controle in situaties met een laag gripniveau zorgt. Het door de off-roadspecialisten van Jaguar Land Rover ontwikkelde systeem neemt veranderingen in de ondergrond waar en zorgt vervolgens voor maximale grip door de instellingen van de motor en het remsysteem aan te passen. Het intelligente ASPC-systeem is alleen leverbaar voor de uitvoeringen met automatische transmissie en werkt bij snelheden tot 30 km/uur. Het systeem maakt het rijden veiliger op bijvoorbeeld beijsde wegen, nat gras en modderige paden.

ASPC zorgt ook voor een constante snelheid op steile hellingen, zodat de bestuurder zich volledig kan richten op het sturen en het ontwijken van obstakels. Het systeem werkt ook bij wegrijden vanuit stilstand, zodat de bestuurder kan wegrijden zonder de pedalen aan te raken. Vervolgens houdt ASPC een constante, vooraf ingestelde snelheid aan.

Eveneens verkrijgbaar is de wegrijfunctie Low Friction Launch. Dit systeem zorgt ervoor dat de bestuurder ook in moeilijke omstandigheden altijd de controle behoudt.

AANDRIJFLIJN

Voor de aandrijving van de Jaguar E-PACE zorgen de Ingenium-motoren van Jaguar Land Rover, die zijn gekoppeld aan een slimme negentrapsautomaat of een handgeschakelde zesversnellingsbak.

De lichtgewicht, volledig aluminium 2.0 liter motoren zijn zeer verfijnd en leveren uitstekende prestaties bij maximale efficiency. Er zijn vijf vermogensvarianten:

 

MotorVermogen kW (pk)Koppel (Nm)CO2 (g/km)
Ingenium diesel: D150110 kW (150 pk) bij 3.500 t.p.m.380 Nm bij 1.750 t.p.m.124/137/147*
Ingenium diesel: D180132 kW (180 pk) bij 4.000 t.p.m.430 Nm bij 1.750 t.p.m.137/147**
Ingenium diesel: D240176 kW (240 pk) bij 4.000 t.p.m.500 Nm bij 1.500 t.p.m.162***
Ingenium benzine: P250183 kW (249 pk) bij 5.500 t.p.m.365 Nm bij 1.200-4.500 t.p.m.174***
Ingenium benzine: P300221 kW (300 pk) bij 5.500 t.p.m.400 Nm bij 1.500-4.500 t.p.m.181***

 

* Versie met voorwielaandrijving en 17-inchwielen/vierwielaandrijving en handgeschakelde versnellingsbak/vierwielaandrijving en automaat

** Versie met vierwielaandrijving en handgeschakelde versnellingsbak/vierwielaandrijving en automaat

*** Uitsluitend versie met vierwielaandrijving en automaat

PRAKTISCH GEBRUIKSGEMAK

Bij de ontwikkeling van de E-PACE heeft Jaguar alles in het werk gesteld om elke millimeter beschikbare ruimte te benutten en zo het ruimteaanbod en het praktische gebruiksgemak te maximaliseren.

De Jaguar E-PACE is voorzien van tal van handige designoplossingen die voor zitruimte achterin en bagageruimte zorgen die vergelijkbaar zijn met die van veel grotere concurrerende modellen. De 2.681 mm lange wielbasis en de compacte Integral Link-achterwielophanging zorgen voor een praktisch ingedeeld interieur, waarin meer beenruimte achterin beschikbaar is dan in sommige SUV’s uit een hoger segment.

De bagageruimte: groot en flexibel

Met zijn bagageruimte van 577 liter met de rugleuning van de achterbank omhoog biedt de Jaguar E-PACE genoeg ruimte voor alle bagage van een gezin. De bagageruimte is ook een van de breedste in zijn segment (1.057 mm tussen de wielkasten, met een maximumbreedte van 1.311 mm). In de bagageruimte is ruimte voor een opgevouwen buggy, een volledige set golfclubs en zes compacte koffers. Onder de vloer is nog 93 liter laadruimte beschikbaar als niet is gekozen voor een reservewiel.

De E-PACE is standaard voorzien van een achterbank die kan worden neergeklapt in de verhouding 60:40. Als de rugleuning wordt omgeklapt, is er 1.234 liter bagageruimte beschikbaar. Als één gedeelte wordt omgeklapt, kunnen voorwerpen met een lengte van maximaal 1.568 mm worden vervoerd, waarbij nog steeds ruimte is voor achterpassagiers.

PRODUCTIELOCATIES

De Jaguar E-PACE speelt een sleutelrol in de uitbreiding van het wereldwijde productienetwerk van Jaguar Land Rover. Het model wordt gebouwd op twee continenten.

Omdat de capaciteit van de fabrieken in Groot-Brittannië bijna volledig is benut, is Jaguar Land Rover een samenwerkingsverband aangegaan met ontwikkelings- en productiespecialist Magna Steyr in Graz, Oostenrijk. De Jaguar E-PACE is het eerste model van het concern dat hier wordt gebouwd. De productie van de volledig elektrische Jaguar I-Pace vindt vanaf 2018 ook plaats op deze locatie.

De samenwerking met een contractfabrikant zorgt voor maximale flexibiliteit en efficiency in het wereldwijde productienetwerk. Groot-Brittannië blijft de thuisbasis voor de productie-, ontwikkelings- en ontwerpactiviteiten van Jaguar Land Rover, maar het concern is een samenwerking aangegaan met Magna Steyr omdat dat wereldwijd toonaangevend is en veel ervaring heeft op het gebied van contractproductie.

De Jaguar E-PACE wordt ook – uitsluitend voor de Chinese markt – gebouwd in de state-of-the-art fabriek van Chery Jaguar Land Rover in Changshu, China. De verkoop gaat in de loop van 2018 van start in China.

Jaguar E-PACE

Jaguar E-PACE

Geef een reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.*Gemarkeerde velden zijn verplicht om in te vullen

Cancel reply
4WD Magazine Abonnement

Smiley face

4WD Magazine biedt u een uitvoerige indruk van de wondere wereld van 4 wiel aangedreven auto’s en alles wat daarbij hoort. Van nieuws, tot rallies, van reisverhalen, tot rij-indrukken.

> Bekijk de abonnementen

4WD Magazine Webshop
Smiley face

Ga naar onze webshop voor de laatste dvd’s, boeken, en miniaturen.

> Bekijk de webshop
X