Isuzu D-MAX modeljaar 2018

Isuzu D-MAX modeljaar 2018

In de aanloop naar de Brussels Motor Show 2019 voor bedrijfswagens van 19 tot 27 januari krijgt de Isuzu D-Max een belangrijke update. Het modeljaar ’18 bouwt verder op het beproefde recept van kracht en duurzaamheid, maar voegt nu extra comfort en veiligheid toe.

Onder de kap van de Isuzu D-Max zit nog steeds de volledig nieuw ontwikkelde vier cilinder met een inhoud van 1.898 cc. De motor biedt een vermogen van 164 pk met een koppel van 360 Nm, dat integraal beschikbaar is tussen 2.000 en 2.500 tpm. De 1.9 D voldoet aan de Euro 6 emissienormen (zonder Ad Blue additief!) en is ongeveer 60 kg lichter dan zijn voorganger.

De nieuwe turbomotor kreeg eerder al enkele nieuwigheden zoals een automatische riemspanner en een ecologisch oliefilter. De cilinders hebben een beschermende coating voor een langere levensduur. Hydraulische klepstoters met brede rollagers verminderen weerstand en slijtage. De zuigers zijn bekleed met grafiet en de turbolader gebruikt een variabele geometrie voor optimaal rendement. De verbruiks- en dus ook de CO2-waarden dalen danig; een optimalisatie is mogelijk tussen de 4% en 16%.

De nieuwe D-Max kan nog steeds naar keuze besteld worden met een handgeschakelde versnellingsbak met 6 versnelling (met ‘korte’ eerste voor optimaal trekgemak), of als automaat met 6 versnellingen.

Krachtpatser die 3,5 ton mag trekken

Met de 1.9 D motor boet D-Max niet aan kracht of karakter in. Als motorenspecialist heeft Isuzu erop toegezien, dat geen compromissen nodig waren op het vlak van trekkracht. De D-Max krijgt nog steeds de inschakelbare vierwielaandrijving van Isuzu. Daardoor pakt het model uit met een trekvermogen van 3,5 ton. Dat is het hoogste, dat de markt te bieden heeft, in combinatie met een klassiek autorijbewijs. De laadbak van de biedt ruimte voor 1 ton aan lading.

De Isuzu D-Max modeljaar ’18 krijgt een upgrade voor wat betreft het veercomfort. Achter worden de 3 grote en 2 kleine bladveren vervangen door 2 grote en 1 kleine bladveer met rubberen dempers, dit biedt meer veercomfort. Deze nieuwe configuratie biedt een gewichtsbesparing van 8 kg, zonder impact op het laad- en trekvermogen. Dat blijft respectievelijk 1 ton en 3,5 ton.

Een andere technische wijziging bij de D-Max modejaar ’18, is terug te vinden aan de stuurbekrachtiging. De tandwielaandrijving is vervangen door een nieuwe pomp met riem-aandrijving. Bovendien krijgt de pomp een nieuwe plaats aan de voorzijde van de motor. Dit resulteert in minder motorgeluid bij constante snelheden.

Overigens bleef ook de terreinwaardigheid van de nieuwe D-Max 1.9 intact; hij is dan ook ontworpen en gebouwd om overal te komen. Met een grondspeling tot 235 mm, een oprijhoek van 30° en afrijhoek van 22,7° deinst hij niet snel terug. De dwarshellingshoek bedraagt 49°.

Upgrade binnenin

De Isuzu D-Max modeljaar ’18  verandert niet aan de buitenkant. Sinds de recentste design-evolutie, die dateert van eind 2017, pakt de D-Max uit met een dynamische en tegelijk scherp lijnenspel, dat geaccentueerd wordt door nieuwe projectiekoplampen met LED dagrijverlichting. Het nieuwe radiatorrooster en de  achterlichtblokken met LED-technologie zijn gebleven.

Binnenin is de nieuwe D-Max modeljaar ’18 duidelijk herkenbaar aan de opgewaardeerde materialen. Nu worden meer zachte materialen gebruikt met meer uitstraling om het algemene kwaliteitsgevoel te versterken. Zo wordt (vanaf het LS level) soft touch materiaal gebruikt in de boordplank, aan de armsteunen en aan de tellerpartij. De deurhendels zijn voorzien van een chroom afwerking en de ventilatieroosters zijn afgewerkt met pianozwarte omlijsting. Het optionele leder tenslotte, is voortaan geperforeerd voor een betere ventilatie.

Het interieur is nog steeds een toonbeeld van ergonomie en is gericht op gebruikscomfort en functionaliteit. Met voldoende ondersteuning voor het lichaam en voor een optimaal zitcomfort. Dankzij de hellingshoek van 24° evenaart de D-Max het zitcomfort van een personenwagen.

Nieuw: Trailer Assist

De Isuzu D-Max modeljaar ’18 krijgt voortaan standaard een nieuw veiligheidssysteem, dat zeker zijn nut zal bewijzen, want nagenoeg alle D-Max klanten gebruiken hun pick-up regelmatig voor het trekken van aanhangers tot 3,5 ton. Het Trailer Sway Assist systeem (TSA) maakt deel uit van het ESP en zorgt ervoor, dat het voertuig met aanhanger onder alle omstandigheden stabiel blijft. Bij neiging tot slingeren (vooral bij dwarsbewegingen), worden de voorwielen afgeremd en de aandrijfkracht verlaagd, zodat de wagen en zijn aanhanger het opgelegde traject veilig kunnen vervolgen. Trailer Swat Assist kan ingrijpen bij snelheden tussen 50 en 160 km/uur. Wanneer het systeem een grote stuurcorrectie van de chauffeur detecteert, dan zal het niet ingrijpen, omdat er dan sprake is van een bewust uitwijkmanoevre.

3 varianten, altijd 5 jaar garantie met 200.000km

De Isuzu D-Max modeljaar ’18 blijft gewoon leverbaar in 3 koetswerkvarianten (Single Cab, Extended Cab en Double Cab). Elke nieuwe D-Max geniet van een indrukwekkende garantie van 5 jaar met wegbijstand. Die wordt trouwens verhoogd van 150.000 tot 200.000 km.

– Persbericht

Geef een reactie

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.*Gemarkeerde velden zijn verplicht om in te vullen

Cancel reply
X